شروعی تازه برای خلاقیت با پودر گچ آلفا

فروش و صادرات گچ سمنان با بالاترین کیفیت و استانداردهای بین المللی و قیمت درب کارخانه

شروعی تازه برای خلاقیت با پودر گچ آلفا

۲ بازديد

  

پودر گچ آلفا

گچ آلفا (پودر آلفا یا پودر گچ آلفا)، گچی با ابعاد گچ میکرونیزه است که بافتی نرم و زمان گیرایش قابل تنظیم دارد. ذرات گچ آلفا تصفیه شده بوده و بسیار کوچک و شکلی هندسی دارد. از مهمترین ویژگی های گچ آلفا که سبب شده در تمامی صنایع کاربرد داشته باشد، شکل پذیری بسیار بالا، استحکام بسیار بسیار بالا، ضریب انبساط حجمی نزدیک به صفر، نسبت آب به گچ پایین، جذب آب بسیار کم در محصول نهایی (زیر 6% ) و … است. این محصول در تمامی صنایع از قبیل : سنگ مصنوعی – ساخت سنگ مصنوعی برای نمای داخل – ساخت سنگ مصنوعی برای نمای خارج – ساخت قالب دندان در دندانپزشکی – شکسته بندی – قالب سازی – ساخت مادر قالب در صنایع چینی و سرامیک – ساخت قالب جواهرات – ساخت ظرف – ساخت وسایل هنری – ساخت گلدان – چینی سازی – ساخت نما – دکوراسیون – ساخت مجموعه های سرامیکی – ساخت مجموعه های بهداشتی – حشره کش ها – به عنوان پر کننده در صنایع مختلف و … کاربرد داشته باشد. هر چه ساخت مجموعه در دست تولید پیچیده تر و با جزئیات بیشتر باشد گچ آلفا کاربردش بیشتر می شود. در حقیقت هر کجا که به استحکام بسیار بالا، دقت و ظرافت، سختی سطحی بالا و جذب آب بسیار پایین نیاز داریم از گچ آلفا استفاده می کنیم.

گچ آلفا جزء معدود گچ هایی است که بهترین نوع و خالص ترین نوع آن در مجموعه کارخانه های ما در سمنان تولید می شود. از ویژگی های گچ آلفا سمنان تولید شده در مجموعه کارخانه های ما می توان به کیفیت یکنواخت و بسیار بالا – روانی- استحکام بسیار بالا – مقاومت اولیه بالا – مقاومت بالا در برابر آب، شکل‌پذیری مطلوب – قابلیت استفاده در فضای خارجی ساختمان صیقلی بودن سطح – مقاومت در برابر حرارت – مقاومت در برابر رطوبت – رنگ پذیری – قابلیت اختلاط با مواد معدنی و آلی مانند الیاف، سلیس، پوکه معدنی، یونولیت، سیمان، پودر سنگ و غیره – و … اشاره کنیم.

گچ آلفا سمنان می تواند جایگزین بسیاری از مواد مانند رزین و سیمان باشد. این مواد هم قیمت بالاتری نسبت به آلفا دارند هم کیفیت پایین تری دارند. گچ آلفا یک محصول جدید است که می تواند جایگزینی برای بسیاری از مواد ها باشد. از در ساخت انواع سنگ مصنوعی استفاده می گردد.

 

قیمت گچ آلفا سمنان

مرغوبترین و با ارزش‌ترین نوع گچ، گچ آلفا در استان سمنان است. با تولید گچ آلفا، ارزش افزوده سنگ گچ، افزایش قابل توجهی یافته و با افزایش تقاضای خارجی برای این نوع گچ، ارزش صادرات گچ و محصولات گچ کشور نیز رشد قابل توجهی داشته است. ارزش گچ آلفا چندین برابر گچ بتا است.

یکی از کاربردهای گچ آلفا استفاده در صنعت پزشکی است به همین دلیل خلوص گچ آلفا در این صنعت مهم است نحوه پخت و فراوری این گچ بسیار مهم است و باید توجه داشت که یکنواختی کیفیت گچ آلفا در تمامی صنایعی که از آن بهره می برند بسیار مهم است و برای دستیابی به این کیفیت می بایست از مواد اولیه با خلوص بسیار بالا و ماشین آلات به روز بهره برد. این مهم در مجموعه ما کاملا تضمین شده است.

تولیدکنندگان گچ ایران اکثراً تمرکز خود را بر تولید گچ های ساختمانی گذاشته اند این در حالی است که گچ آلفا هم کاربردی تر است، هم علاوه بر بازار داخل دارای بازارهای جهانی و قابلیت صادرات است. صادرات گچ آلفا سمنان مانند هر محصول دیگری کار ساده ای نیست، این محصول، جزء کالاهای مهندسی محسوب می شود، بنابراین صادر کننده این محصول باید از مزیت رقابتی به لحاظ قیمت و کیفیت، توان مالی مناسب، آشنایی کامل با امور تجارت جهانی و بسته بندی برخوردار باشد.

به لحاظ قیمت ما می توانیم گچ آلفا به قیمت درب کارخانه را به شما تحویا دهیم. برای دریافت نمونه و گرفتن قیمت می توانید با شماره 09121319065 تماس حاصل فرمایید و از سایت ما www.irgypsum.ir بازدید کنید .

 

مشخصات گچ آلفا سمنان:

کاربرد گچ آلفا سمنان

  • مقاومت و استحکام بسیار بالا و سختی ارتقاء یافته
  • شکل پذیری فوق العاده
  • سازگاری با مواد قالب گیری
  • تحمل حرارتی بالا و یخزدگی تا دمای 40- درج
  • رنگ سفید
  • رنگ پذیری فوق العاده
  • گیرش اولیه 8 دقیقه
  • مقدار حباب سطحی ندارد (در صورت رعایت فرایند عمل آوری)
  • دانه بندی: مش ۱۵۰
  • میزان مصرف پیشنهادی آب جهت اختلاط : 32 درصد
  • روانی بسیار عالی (18سانتی متر)
  • تغییر حجم ندارد
  • ضریب انتقال صوتی و حرارتی استاندارد نسبت به گچ معمولی
  • قابلیت ترکیب با آب 23% الی 30% نسبت به وزن گچ
  • مقاومت فشاری 65 مگاپاسکال مقاومت خمشی 17 مگاپاسکال
  • جرم حجمی تا 3/1 کمتر از بتن
  • جذب 2% الی 4%
  • PH 7.5 – 8 این متریال خنثی می باشد
  • نداشتن اثرات زیانبار زیست محیطی

 

بسته بندی گچ آلفا سمنان:

کیسه های پلی پروپیلن دولایه 25 کیلوگرمی

 

شرایط انبار داری:

زمان مصرف 12 ماه پس از تاریخ تولید توصیه می گردد.

کیسه ها باید در محل خشک روی پالت ها و دور از نور خورشید و رطوبت نگهداری شوند.

 

 

نحوه تولید گچ آلفا واقعی

گچ آلفا واقعی از سنگ گچ نیمه هیدراته به دو روش و دو فاز است که در هر دو آنها از فشار و حرارت اتوکلاو استفاده می شود. گچ آلفا با کلسیناسیون یا کشته ‌سازی سنگ گچ تحت فشار بالا (اتوکلاو گچ‌ آلفا) ساخته می شود. کلسیناسیون فرآیندی است که رطوبت موجود در یک ماده را با حرارت ‌دادن به دمای مشخص خارج می ‌کند.

 

در قسمت گچ هایی با مصرف خاص توضیح دادیم که انواع گچ ها α وβ فرمول شیمیایی یکسان دارند اما ساختار کریستالوگرافی با یکدیگر تفاوت دارند. گچ β همان گچ ساختمانی است اما گچ آلفا، گچ میکرونیزه است. ساختار و کریستالوگرافی این گچ های صنعتی به شرح زیر است:ساختار گچ آلفا

 

سولفات کلسیم یکی از مواد معدنی است که در زمین به وفور یافت می شود و بسته به مقدار آب کریستال، عمدتاً به فرم دی هیدرات (DH)، همی هیدرات (HH)، و انیدرات (AH)، یافت می شود. سولفات کلسیم همی هیدرات (HH) که یک ماده بسیار مهم، به ویژه در صنعت ساختمان است از آبگیری (در حضور بخار اشباع) از DH به دست می آید و 1682839451907به دو شکل سولفات کلسیم همی هیدرات آلفا (α-HH)و سولفات کلسیم همی هیدرات بتا، (β-HH) وجود دارد.

 

یک قسمت قالب‌ گرفته‌ شده از سولفات کلسیم دی هیدرات دارای تعداد زیادی منافذ با حجم منافذ به میزان ۱۵ تا ۶۰ از حجم کل آن است. بیش از ۵٪ حجم حجمی حاوی هوا است. قسمت قالب‌ گیری‌ شده را وارد اتوکلاو گچ آلفا می‌ کنند. در صورت وجود مقدار کافی آب در منافذ، رشد بلورهای سولفات کلسیم آلفا همی هیدرات که در فاز محلول آبی رشد می کنند با دمای فرآیند در محدوده بین ۱۱۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد تحت فشار جو فرآیند در اتوکلاو گچ آلفا کنترل می شود. قسمت قالب ‌گیری ‌شده پس از تبدیل مجدد تبلور مجدد از اتوکلاو گچ آلفا خارج شده و برای استفاده تحویل داده می‌ شود. گچ α از نظـر فنـی خـود بـه دو نـوع دارد. در نوع اول که به همان گچ آلفا معروف است، عملیات پخت در اتوکلاو و در فشار و حـرارت ۹۷ انجام می گیرد. در نوع دوم که گچ آلفای پزشکی مرسوم است پخت در دمای ۱۰۰ انجام می گردد .

 

شاید برایتان سؤال باشد که چرا از این محصول به عنوان گچ آلفا طبیعی یا واقعی یاد می کنیم باید بگویم که در برخی از کشورها گچ آلفا شیمیایی و گچ آلفا نوین نیز وجود دارد که هیچ یک از آن ها مرغوبیت، کیفیت و قیمت نوع طبیعی آن را ندارند.

 

در تولید شیمایی این محصول از رسوبات گچ شیمیایی که در تأسیسات تولید اسید فسفوریک فیلتر شده است

 

EK022 plaster mold for ceramic ceramics slip casting studio tools price etsy shopping 4

 

استفاده می کنند. این رسوبات را در آب خیسانده و به دستگاه فیلتراسیون ارسال می کنند تا ناخالصی های آن جدا شود. سپس در برج شست و شوی ناخالصی های غیر محلول آن جدا می شود.

 

کاربرد گچ آلفا سمنان

  • استفاده به عنوان مادر قالب چینی و سرامیک
  • استفاده برای ساخت نقش و نگار دور قاب تابلو، دور آینه، دور لامپ و…
  • استفاده برای دکوراسیون و طراحی برجسته روی دیوار
  • استفاده برای ساخت قالب دندان
  • گچ قالب گیری پزشکی

گچ آلفا پزشکی سمنان

 

لثه انسان و همچنین دندان آن دارای شکل هندسی نامنظم می باشد. بنـابراین بـرای سـاخت قالـب آن لازم است از مواد معطف و شکل پذیر استفاده گردد . از طرف دیگر پزشکان دندان ساز تخصص خاصی در اسـتفاده از ماشین ابزار

 

برای ساخت قالب دندان برخوردار نمی باشند. بهترین گزینه برای این پزشکان گچ قالب گیری است. این محصول هم کیفیت بالایی دارد و نسبت به مواد اولیه مشابه از قیمت بسیار کمتری نیز برخوردار است. در فرایند ساخت دندان ابتدا قالب لثه با مواد خمیری شکل گرفته شده و سپس با برگرداندن آن به گچ، دندان مصنوعی انسان با استفاده از قالب گچی فوق ساخته می شود.

 

  • گچ آلفا پزشکی سمنان استفاده برای شکسته بندی

در این حالت گچ α مورد استفاده، گچ طبی نامیده می شود. از آن برای ثابت نگه داشتن اعضا شکسته انسان ها استفاده می گردد . خاصیت صلب بودن گچ، گیرایش مناسب برای عملیات طبی، نرمـی و بهداشـتی بـودن آن از جملـه دلایـل استفاده از آن در این حوزه های مصرف می تواند محسوب گردد.

 

  • استفاده برای ساخت قالب جواهرات

جواهرات مختلف نیز مانند دندان انسان و حتی پیش از آن از شکل هندسی بسیار نامنظمی برخوردار بوده و لذا ساخت قالب برای تولید آنها استفاده از روش های موجود ماشین کاری ممکن نبوده و یـا بـسیار پرهزینـه است. از این رو برای ساخت این محصولات نیز از گچ α استفاده می شود.

 

  • استفاده برای مجسمه سازی

گچ آلفا برای مجسمه سازییکی دیگر از موارد کاربرد این محصول، استفاده در ساخت قالب مجسمه هـا و اشـیاء تزئینـی مشابه آن است. در این حالت نیز مجسمه از شکل هندسی نامنظم برخوردار بوده و گچ بـا نفـوذ در خلـل و فرج مجسمه، تولید قالب با دقت قابل قبول را ممکن می کند.

 

  • سایر موارد کاربرد گچ آلفا

خواص مکانیکی، شیمیایی و همچنـین نـازل بـودن قیمـت ، سـبب شـده اسـت کـه در کلیـه قالبسازی ها و همانندسازی های صنعتی و هنری مانند ساخت نقش و نگار دور قاب تابلوهـا ، سـاخت قالـب ظروف و ساخت نما و دکوراسیون در ساختمان ها کف هـای سـرامیکی، سـاخت مجموعـه هـای بهداشـتی، ساخت تجهیزات دکوراسیون و به عنوان پر کننده استفاده شود.

 

مراحل تولید گچ آلفا از معدن

  1. فرآیند خردایش و دانه بندی

سنگ گچ مصرفی لازم از بهترین و خالص ترین معادن گچ سمنان استخراج و به محل ذخیره بار ورودی به کارخانه حمل می شود. ابعاد درشت سنگ گچ در صورت نیاز توسط سنگ شکن خرد شده و به مرحله آسیا کردن منتقل می شود. مواد خام توسط آسیا تا دانه بندی مناسب در یک یا دو مرحله خرد شده و دانه بندی آن توسط سرند و یا تجهیزات طبقه بندی دیگر صورت می گیرد. مواد دانه ریز قبل از ورود به مرحله آسیا توسط نوار نقاله به همراه مواد خروجی آسیا به سیلوی مواد خام منتقل می شود. مواد خام خروجی از آسیا به قسمت پخت هدایت می شود. مواد افزودنی به منظور افزایش کیفیت گچ قبل از مرحله پخت و در فرایند مخلوط کردن افزوده می شود.

 

  1. فرایند پخت فرایند تولید گچ آلفا

مواد خام خروجی از آسیاها به کوره ها (اتوکلاو) منتقل می شوند تا عملیات پخت بسته به نوع گچ آلفا (صنعتی یا طبی) با دمای یا ۹۷ -۱۰۰ درجه سانتی‌گراد در اتوکلاو که دما و فشار آن کاملاً کنترل می شود، تکمیل و در انتهای کوره مواد پخته شده وارد آسیا می شوند تا به دانه بندی مورد نظر برسند.

 

  1. فرآیند آسیا کردن مواد پخته شده

تنوع در سنگ مصنوعیمواد پخته شده دوباره وارد آسیا شده و تا رسیدن به دانه بندی مورد نظر عملیات خردایش بر آن صورت می گیرد. پس از فرایند آسیا کردن، مواد پخته شده جهت همسان سازی دانه بندی از سرند انتهایی عبور داده می شوند. مواد باقیمانده روی سرند به دو آسیا که به صورت موازی با یکدیگر کار می کنند منتقل می شوند. خروجی آسیا مجدداً به سرند مواد پخته هدایت می شود و سیکل بالا دوباره تکرار می گردد. محصول خروجی از سالن پخت به سیلوی ذخیره منتقل و در آنجا عملیات خنک کردن مواد پخت شده انجام می گیرد. پس از این مرحله مواد به قسمت بسته بندی حمل می شوند.

 

  1. فرآیند بسته بندی

محصول سیلوهای مورد نظر به دستگاه بسته بندی منتقل و بسته بندی انجام می گیرد. محصول پس از بارگیری در کامیون روانه بازار مصرف می شود .

 

شیوه درست کردن میکس گچ آلفا:

گچ آلفا : 1 کیلوگرم آب :300 ~250 گرم

شیوه درست کردن میکس گچ آلفا

ترکیب آب و گچ را به آب اضافه می کنید 30 ثانیه صبر می کنید تا همگن‌سازی صورت بگیرد. سپس با سرعت بالا شروع به میکس کردن مخلوط می کنید 2الی 3 دقیقه میکس انجام می دهید تا کاملاً روان شود. 30 ثانیه آخر میکس را با سرعت پایین انجام دهید که حباب گیری شود همگام قالب ریزی به صورت سوزنی داخل قالب بریزید (نیاز به ویبره ندارد) بعد از 30 دقیقه از قالب خارج کنید. بعد از 2روز در دمای استاندارد محیط، محصول شما، کاملاً خشک می شود و به مقاومت نهایی می رسد.

شما به تماشای ویدیوی "نحوه صحیح درست کردن ملات با پودر آلفا" در آپارات دعوت شده اید.

https://www.aparat.com/v/IPMpH

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.